2016. február 17., szerda

Edgar Allen Poe: A fekete macska

„…nem vagyok őrült, és holtbiztos , hogy nem is álmodom. De holnap meghalok és könnyíteni akarak lelkemen.”



Edgar Allan Poe nevét akkor ismertem meg, amikor egy kanadai srác járt a sulinkban. Angol órán kérdéseket tehettünk fel neki. Valaki megkérdezte, hogy ki a kedvenc írója és ő Poe-t mondta. Egyből fel is írtam a nevét és utánakerestem. Olvastam ezelőtt a könyv előtt más művét is és azok is zseniálisak voltak. Ezt a könyvet karácsonyra kaptam a szüleimtől, mert tudják, hogy imádom a horror sztorikat és a vérfagyasztó krimiket. Ebben a könyvben 5 történet van ( A fekete macska, A  Morgue utcai kettős gyilkosság, Egy hordó amontillado, A vörös halál álarca, Az ellopott levél). Szerintem Poe a horror-krimi  írók királya volt, és emellett még nagyon okos is. Nagy csavarok vannak a történetekben és olyan dolgok, amikre először nem jössz rá, de mikor elmagyarázza, egyből világossá válik, hogy milyen logikus, de milyen hihetetlen is egyben. A könyvet azoknak az embereknek ajánlom, akik nem ijednek meg a véres és brutális gyilkosságoktól, de a félősek, és akiknek rémálmai vannak, azok messzire kerüljék el ezt a könyvet.

-Klári



Kiadó: Helikon
Kiadás éve: 2015
Fordító: Babits Mihály, Pásztor Árpád
Oldaszám: 116 


Úgy összeségében: 9/10 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése