2014. augusztus 3., vasárnap

Kérdések könyvmolyoknak



Ezt a kérdőívet DoraCraiban blogján láttam és gondoltam én is megcsinálom.

1. Szoktál nassolni olvasás közben? 
Nagyon-nagyon ritkán, mert mikor olvasok, általában csak az olvasásra koncentrálok, és egy testhelyzetben ülök órákon keresztül étlen-szomjan. (Tehát mikor valaki kihúz a könyvből, akkor döbbenek rá, hogy teljesen elzsibbadtam és farkaséhes vagyok.)

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Lásd előző válasz. (Ha mégis iszom, akkor csak teát vagy vizet.)

3. Szoktál beleírni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is ,hogy firkálj beléjük?
Regénybe és könyvtári könyvekbe soha, tankönyvekbe is csak ritkán vagy akkor, amikor valami nagyon fontosat kell lejegyeznem (mondjuk, hogy mit visel ma az irodalomtanár vagy ilyesmi). Bár most így jobban végiggondolva néhány kedvenc regényem szélén is van pár odafirkált mondat, de az is csak ceruzával.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben? 
Így, úgy amúgy, alapjában véve egy végtelenül lusta ember vagyok, hiába van itthon megközelítőleg 90 könyvjelzőm (igen, igen gyűjtő vagyok), mégis van, hogy csak fejjel lefelé fordítom (átkozottul nagy bűn) vagy az asztal sarkáról lógatom, esetleg beleteszem a legközelebb található fecnit.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Bárhol, sosem igazodtam a fejezetekhez, valahogy sosem éreztem úgy, hogy külön részek, nekem az egész összefolyik. Bár igazából, ha egy könyv nagyon jó, akkor le se tudom tenni, ha pedig nagyon rossz, akkor percenként, na jó, igazából oldalanként letenném és le is teszem, vagy úgy elteszem, hogy ne is kerüljön a szemem elé többet.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkára, ha nagyon idegesítő könyvet olvas?
Persze, de általában csak a szabadesés törvénye szerint a padlóig jut el. (Hű, a fizikatanárom büszke lenne rám…) Viszont, ha irdatlanul idegesít a történet vagy valami nagyon jó jelenetnél tartok, akkor nem tudom eldönteni, hogy nevessek vagy olvassak-e tovább, és mivel általában hangosan nevetek, az egész család elnézően néz.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Nem az erősségem a szótárban utánanézés. Számítógépem meg ugyebár nincs, ezért maradok annál a verziónál, hogy megkérdezem a szüleimet, ha ők sem tudják, akkor tényleg kinyitom az értelmező szótárt és kikeresem benne.

8. Mit olvasol most?
Ebben a pillanatban épp Moliére drámáit. Nem mondom, hogy letehetetlen, de azt sem, hogy végtelenül unalmas. Nem hiszem, hogy írni fogok róluk, de az biztos, hogy maradandó élményt nyújtottak/nyújtanak.

9. Milyen könyvet vettél legutóbb? 
Régen nem vettem könyvet, talán az utolsót még a Könyvhéten vettem, méghozzá a Lola és a szomszéd srácot. De erről írtam is.

10. Van kedvenc helyed, vagy időpontod olvasásra?
Van. Szeretek délutánonként és esténként olvasni, mármint ezek a kedvenc időpontjaim és sokszor az egész délutánt átolvasom. Kedvenc helyem az nagyon sok van, először is Tihany, imádtam Tihanyban olvasni, vagy Szentendrén, a Templomdombon, a Dunakorzón, akár Pesten a Marczibányi téri művelődési központ mosdójában is, az fura kedvenc.

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban? 
Nehéz kérdés. Nem igazán tudok rá válaszolni, az egyiket ezért, a másikat azért szeretem.
Szeretem az egyrészeseket, mert tudom, hogy nincs tovább és vagy lezárják a történetet, vagy hagynak sok kiskaput, hogy az olvasó ki tudja találni önmaga a történet végét.
A sorozatokat pedig azért szeretem, mert imádok sokáig olvasni, hosszú ideig egy történetben élni, mint például a Szent Johanna gimibe vagy a Roxfortba járni a többiekkel, meg amikor az ember megszeret egy karaktert, akkor minél többet meg szeretne tudni róla és minél több időt vele tölteni, pont úgy, mint mikor egyszerre néz meg öt részt egy sorozatból.

12. Van olyan könyv, amit mindig előhozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek? 
Persze, hogy van, szerintem ilyet mindenki tudna mondani. Mindenkinek tudnám javasolni az Egy különc srác feljegyzéseit és a Semmit is. Meg persze van még ezer ilyen meg olyan jó könyv. De ez a kettő jutott először eszembe.

13. Hogyan rendszerezed a könyveidet?
Két nagy polcom van. A kedvenceim és azok, amiket imádok. Végül is az összes könyv, amit a polcomon tartok kedvenc, csakhogy azon belül is vannak fokozato,k mint például kedvenc, nagyon kedvenc, extra-über kedvenc, de asszem, ha ezt itt és most folytatnám, akkor mindenkinek elmenne a kedve a blogom olvasásától, úgyhogy most már nem folytatom.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése