2014. január 18., szombat

Agatha Christie: Macska a galambok között



Ez az első krimim.

Megtetszett és így egynapos olvasmánynak bizonyult.
Gondoltam mivel mással, ha nem egy klasszikussal kezdem ezt a témát és Agatha Christie könyve erre tökéletes.



Tartalom:
Egy kis közel-keleti ország felvilágosult uralkodója a lázadók elől repülőgépen menekül; családi kincseit azonban biztos helyre rejti, hogy kijuttathassa az országból, ha ő netán szerencsétlenül járna. Egy előkelő angliai leánynevelő intézetben sorra-rendre teszik el láb alól a tanárnőket. És hogy a két szál hogyan fonódik össze? És hogy kicsoda-micsoda a „macska”, aki beszabadul a galambok – azaz a leányintézet leánykái – közé? Ezekre a kérdésekre és még sok egyébre is fény derül, természetesen a zseniális Hercule Poirot jóvoltából – és természetesen csak a legeslegutolsó fejezetben, hogy addig ki-ki a maga megfejtésén törhesse a fejét, mert mint minden önmagára kicsit is adó detektívregényben, Agatha Christie-nek ebben a kis remekében is a rejtély valamennyi kulcsát kézhez kapja a Nyájas Olvasó – az már az ő dolga, hogy meg is forgassa a zárban!


Véleményem:
 Nagyon tetszett. Igazán bele tudtam helyezkedni a történetbe. A sztori alaphelyzete nagyon jó mivel egy internátusban és környékén játszódik (igazi, tiniket érdeklő alaphelyzet).

A szereplők jól kidolgozottak, a történet csavaros.
Tetszett a „macska a galambok között” mottó.
 
Lassan induló történet erősebb nyomás…

Több gyilkosság.
Nagyon kidolgozott összefonódó szálak.
Emberek, akik a pénzért bármire képesek.
Emberek, akik nem félnek semmitől.
Lányok.
Lányok, akiknek mindent megengednek.
Lányok, akikre nagy jövő vár.
Lányok, akik belekeveredtek egy gyilkosságba.




Kicsit furcsa volt, mivel Poirot csak a 150. oldal környékén kapcsolódott bele a történetbe. (Míg a filmben általában már az ő szemszögéből látjuk eredetileg is a dolgokat.)
Szerintem simán ki lehetett volna hagyni őt a könyvből és csak hagyni kellett volna, hogy a „kertész” vagy a rendőrfőnök megoldja ezt a csavaros ügyet.

A vége különösen tetszett, hiszen azt kaptam, amire egyáltalán nem számítottam. Még csak gondolni se gondoltam rá. (Talán mert túl naiv vagyok?)  J

Rájöttem, hogy a krimik lényege tulajdonképpen az, hogy ne kedvelj meg egyetlen szereplőt se túlságosan, különben fel kell dolgoznod azt is, hogy elveszíted.

Azt viszont még nem tanultam meg, hogy az a gyanús, aki nem gyanús, és aki nagyon gyanús, annak semmi köze sincs semmihez.

Idézet:

”Talán azt is hallotta, hogy sem az áldozatoknál, sem a roncsban nem találtak értékeket, és tudomásom szerint a környékbeliek sem találtak semmi ilyesfélét. Bár a parasztoknál sohasem lehet tudni. Úgy tudnak hallgatni, akár a külügyminisztérium.”
35. oldal


10/10

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése