2014. február 15., szombat

Varró Dániel: Szívdesszert

-kis 21. századi temegén
 Napok óta mindenhol szerelemre bukkanok, ezért most egy szerelmetes, csodálatos rigmusokat tartalmazó kis olvasmányt ajánlok.

Tartalom:
Varró Dániel verseskötete a szerelem külső és belső helyszíneit veszi számba, mint egy kis szerelmi enciklopédia. A kapualjakat és mozikat, strandokat és libegőket, reggeleket és estéket, féltékenységet, boldogságot. A költőtől megszokott könnyed, játékos hangba ezúttal egy kis keserűség is keveredik. Rímjátékokban azonban most sincs hiány, és a témát változatos költői formákban járja körül a kötet, az elégiától a makámáig, a szonettkoszorútól az SMS-versig. 
A verseskötet most hangoskönyv formájában jelent meg, melyet Mácsai Pál előadásában hallgathatunk meg.



Saját vélemény:
 
Ez nem egy könyv, inkább egy versgyűjtemény,  a szerelemről.
Egy kapcsolat története. A szonett azt boncolgatja, hogyan is szeretne szakítani, míg a mellette álló versek mind-mind a fülig szerelmes állapotot idézik. 

Szerelem volt első olvasásra.

Mivel nemrég volt Valentin nap (tegnap), gondoltam kirakok valami szerelemmel kapcsolatos bejegyzést. Egész héten ezt a verseskötetet bújtam (mivel regényre nem nagyon volt időm), lassan haladtam vele, egyenként ízlelgettem ezeket a kis szösszeneteket, amik valami eszetlen jól vannak „megkomponálva”. Volt, amit sokáig ismételgettem magamban és volt,hogy csak úgy, egy random pillanatban (például kémiaórán) eszembe jutott néhány sora és olyankor lehetetlen nem mosolyogni.
Valakinél láttam molyon, hogy ezt a kötetet egy desszertes dobozhoz hasonlítja, és a versek mind-mind különböző kis édes, gyengéd, ínycsiklandozó bonbonok. Köztük van marcipános, étcsokis, mogyorós, joghurtos stb.

Az illusztrációk szerintem túl modernek (ebben a nagyon modern könyvben), el tudtam volna képzelni valami nagyobbat, valami színeset, valami virágzót (vagy éppen száradtat).
Még sokszor át fogom böngészni.
Kedvenc szösszeneteim:
„azt írom + most 1 smsbe
hogy beléd vagyok kedvesem esve
vágyak dobálnak partra kivetnek
billentyűzárát oldd ki szívednek”
„ A szíved mint a megszáradt perec, törjön ketté, ha véle mást szeretsz.”

Mindenkinek tiszta szívből ajánlom ezt az aprólékosan kidolgozott édességet.

Úgy összességében: 10/10 

Varró Dániel 1977-ben született Budapesten.

Eredeti megjelenés: 2007
Kiadó: Magvető 
Rácz Nóra illusztrációival


Honnan szereztem:  Könyvtár (és sajnos lassan vissza kell vinnem)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése