2014. március 16., vasárnap

Akkor szakítsunk avagy "A szerelmeseket lelövik, ugye?"


Ehhez a könyvhöz minden adott: tökéletes ajánló, szuper borító és egy népszerű írónő. De lehet, hogy ez sem elég a teljes sikerhez?


Fülszöveg:
Szilveszter. A kötelező jókedv napja. Amikor muszáj bulizni. 
Lia és Norbi karácsony előtt szakítottak ugyan, de Szánkó szilveszteri buliját nem akarják kihagyni. Eszti és Csabi, a tökéletes pár, velük együtt indulnak szórakozni. Miután Szánkó bulija a város másik végében lesz, Lia bátyja, Szilkó vállalja a sofőr szerepét. De szigorúan csak az odaútra vonatkozóan. Csak aztán minden másképp alakul…
Az Akkor szakítsunk egy őrült és felejthetetlen szilveszter éjszaka története 
„Kezdetben gimnazista tiniregényt varázsolt. Nem középiskolás fokon. Aztán bábeli zűrzavart álmodott. Fesztiváli könnyedséggel. Most éjszakai rohanást vizionál. Véget nem érő érzelmekkel. Hagyjátok magatokat olvastatni vele.”
Kirády Attila, az Origo kreatív igazgatója, az szjger.hu egyik megalkotója


 Szerintem :  Nem, nálam nem volt elég. Sőt, ez volt az első olyan Leiner Laura regény, amit le tudtam volna rakni olvasás közben, de persze nem tettem.
Először is nekem már tavasz van. Napsütés meg ilyenek. Nem akarok fagyoskodásról, hóról, pláne nem ónos esőről hallani egy szót se. Még csak most lett vége, de nem igazán hiányzik. Egy márciusi megjelenésre készített új regényben süssön már a nap!!!
Másodszor egy szakítást nehéz átélni, de kétlem, hogy ennyire. (Mint ahogy a könyv elején a főhősnőnk túljátssza.)
Harmadszor pedig, egy éjszaka alatt ennyi mindent, egy normális emberi agy nem tud felfogni. Akkor sem, ha minden a facebookon vagy a twitteren történik, és mindenki mindenhez okostelefont használ. Egyszerűen nem értem, hogyan lehet ennyi mindent bezsúfolni egy éjszakába. (Évek múlva röhögni fogunk ezeken az ósdi dolgokon.)
Az első 50 oldalon még nevetgéltem, de a vége felé egyre nagyobb volt a szenvedésem. Le akartam tenni, nem tartotta fenn az érdeklődésem. Állandóan veszekedtek. Szívesen becsuktam volna a könyvet azért, hogy nyugodtan kiveszekedhessék magukat a szereplők, és ha normálissá vált a helyzet, akkor olvastam volna csak tovább.
Az egész egy logikátlan sztori, amiben két (a vége felé egyre több) ember megállás nélkül egymást szívatja.
Cirkuszolás, dramatizálás, sértegetés, egymás kiröhögése, körülbelül ennyiből áll a sztori.
Persze vannak benne pozitív dolgok, például hogy kiszámíthatatlan, és vannak szereplők, akiket akár még meg is lehet kedvelni.
Két érdekes (nem gyakori) nevű testvér: 
KornéLia : Nem, nem a főszereplőt kedveltem meg. (Laura tényleg csak önző karaktereket tud főszereplőként beállítani?) Igazából valószínű, hogy a könyv miatta ekkora szenvedés. Az ő rinyálása és önzése miatt.
Szilveszter Szilkó: És íme, a szereplő, akinek van humora! Igen, humora. Kicsit sajnáltam a sok „szilveszteres” vicc miatt, mivel nem ő választotta a nevét. Okos, tanult, kicsit furcsa, de aranyos huszonéves filozófiahallgatót ismerhettünk meg. (Aki nem igazán jeleskedik a szívügyekben.)
Ezt a könyvet leginkább a sült krumplihoz tudnám hasonlítani.
Amíg forró, addig nagyon kívánatos és az olaj illatát is csábítónak tartjuk. (Most jelent meg, és egy most népszerű kategóriában.) Viszont ha már kihűlt, akkor kevésbé lesz vonzó az emberek számára ez a sok adalékanyagot tartalmazó „étel”. De ez csak az én véleményem.

Laura remek stílusban ír, de megvannak a saját kifejezései. Amiket, ahogy láttam (olvastam) nem igen szeretne lecserélni. Sőt, inkább azokat ismételgeti, ezért van minden olvasott oldalnál SzjG-feeling. Azért szerencsére a humorát itt is megcsillogtatja jópárszor. 
BorítóSzerintem csodaszép. Az eddigi legjobb borító (azok közül a könyvek közül amiket Leiner Laura írt ).

Kedvcsináló idézet
"- Befejezted az önimádást, vagy vigyük el a tükröt is?"

Leiner Laura magyar író, A Szent Johanna gimi című ifjúsági naplóregény-sorozat szerzője. 18 éves kora óta jelennek meg könyvei. Ismertségét és népszerűségét a Szent Johanna Gimi sorozat hozta meg számára.

Eredeti megjelenés: 2014
Kiadó: GABO
Oldalszám: 336. oldal
Honnan szereztem: kölcsönkaptam :) 


Összességében: 4/10 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése